Ədəbiyyatşünas - tənqidçi Təyyar Salamoğlu: DÜNƏN,  BU GÜN,  SABAH- TƏYYAR SALAMOĞLU 65

Tarixi nöqteyi-nəzərdən keçmiş adlandırdığımız məfhum  - bizim arxada qoyduğumuz  vaxtın ölçüsüdür. Bizdən asılı olmadan  həyatımızın hər anı o keçmişlə əlaqələnir,  mübarizəmiz,  fəaliyyətimiz,  əməllərimiz  o keçmişin  içərisində çox zaman yaddaşlara yazılanı, bəzən  isə yazıya alınanı  xatirəyə çevirməyə "can atır". Ömrümüzdəki    bütün yuvarlaq rəqəmlər   dönüb geriyə baxmağımıza, yol alıb gəldiyimiz     dar cığırlara , sərt enişlərə, çətin  yoxuşlara    nəzər  salmağımıza , həm özümüzə, həm də bizi  tanıyanlara        hesabat  verməyimizə  imkan yaradan bir  fürsətdir. Bəzi insanlar üçün keçmiş keçməmiş qalır, gələcək isə qorxulu görünür deyə onlar bu günə töhfə verə bilmirlər və demək ki,  özləri ilə qarşılaşmaqdan da çəkinib hesabat verməkdən boyun qaçırırlar. Çox güman  ki, imzasını həm elmi-nəzəri fikir  materiallarından, həm də   mətbuatdan yaxşı tanıdığımız ədəbiyyatşünas -tənqidçi,  professor Təyyar Salamoğlu da 65 yaşın astanasında belə bir dəyərləndirmə aparıb. Hətta mən deyərdim ki, o, yuvarlaq rəqəmləri gözləmədən də  özünə tez-tez belə hesabatlar verir. Onun xalqı qarşısındakı hesabatı isə  elmi-pedaqoji  fəaliyyətindəki  böyük uğurları  və nailiyyətləri ilə sərhəd tapır. Təyyar Salamoğlunun həm alim,  həm müəllim kimi fəaliyyətini addım-addım izlədiyimiz zaman göz önündə yüksələn bir xətlə ucalan, şərəflə yaşanan mənalı bir ömür görünür. Yüzlərlə elmi əsər,    minlərlə gələcəyin müəllimi,  filoloqları - bu ömrün  parlaq səhifələridir.

Ədəbiyyat tarixçisi, tənqidçi, pedaqoq  - hər üç  qütbdə görünən, sözə sədaqəti ilə seçilən qələm adamı, ədəbiyyat aşiqi, elm fədaisi... Onun 65 illik yubileyi yalnız bir insanın ömür hesabatı deyil, həm də çağdaş Azərbaycan elmində, humanitar fikrin metodologiyasında imzanın  məsuliyyətini daşımağın bir örnəyidir.  Mən də professor Təyyar  Salamoğlunu  yaxından tanıyan çevrəsindəki onlarla insandan biri olaraq  keçdiyi bu  çətin və şərəfli yola  sözlə nəzər salmaq istədim. O, milli ədəbiyyatşünaslığımıza nəsrin, poeziyanın, tənqidin, tənqid tarixinin, ədəbiyyat nəzəriyyəsinin tədqiqinə dair onlarla qiymətli əsərlər qazandırıb. Həmin əsərlərdə Azərbaycan ədəbiyyatının tarixi və müasir problemləri yüksək məsuliyyət hissilə araşdırılıb, ləyaqətlə çağdaş elmi-nəzəri fikir müstəvisinə çıxarılıb. B. Nəbiyev, N.Cəfərov, Q.Kazımov, A. Hacıyev, B.Babayev, H. Qasımov, Ə. Tanrıverdi, S. Rzasoy, S.Sadıqova, Y.Babayev, M. Allahmanlı, Ə. R. Xələfli, N. Nəcəfov, R.  Məmmədov  və daha neçə-neçə dəyərli ədəbiyyatşünas alimlərin, dilçilərin, tənqidçilərin Təyyar Salamoğlunun ədəbiyyatşünas-tənqidçi məntiqinə, nəzəri-analitik təfəkkürünə yüksək dəyər verən məqalələri ilə yanaşı mənim də  bu günə kimi  müxtəlif mətbuat orqanlarında onun coxcəhətli elmi araşdırmalarına həsr etdiyim məqalələrim çap olunub.

Lakin indi  bir az   tərəddüd içindəyəm; haradan  başlayım, necə edim ki, oxucuya bu böyük alimin gördüyü işlərin, coxcəhətli  fəaliyyətinin,  fundamental elmi araşdırmalarının  hamısına toxuna bilən  bir yazı  təqdim edim? Elmi həyatımın bələdçisi olan  Təyyar müəllimlə  mütəmadi apardığımız  ədəbiyyat söhbətləri yaddaşımın silinməyən səhifələrində yer alır. Hansısa əsərin müzakirəsi ilə başlayan söhbəti ustadi- əzim  hər dəfə  məzmun -mündəricəli diskussiyaya çevrirər , proloqlu-epiloqlu ciddi  elmi  fikirləri ilə söhbətin  diapazonunu genişləndirər,  yeni faktlar, yeni mülahizələr, tanış olmayan təfərrüatla söhbəti  dərinləşdirər və tamamlayar. Bu saydıqlarım  Təyyar müəllimin ədəbiyyat söhbətlərinin  ümumi  xarakterini şərtləndirir.  Alim  ədəbiyyata da, tənqidə də   zəngin ideya-estetik dünyasının fövqündən baxdığına görə istər ali bir kürsüdə olsun, istər auditoriyada, istərsə də ikili söhbətlərdə onun nitqinin pafosu  dəyişməz qalır. Bu  cəhəti ilə də  dinləyicisini, həmsöhbətini  dərhal cəlb edib ardınca apara bilir.  Təyyar Salamoğlunun müddəa və mülahizələrindəki kоnkrеtlik, mükəmməl məntiq və pоlеmikaya açıqlıq, еləcə də idrak-təfəkkür miqyası , mеtоdоlоji xarakterli mühakimələri , еlə bilirəm ki, hər bir ədəbiyyat insanı  üçün maraqlı bir еnеrji qaynağıdır. Bu yerdə hörmətli alimin   artıq  ədəbiyyatşünaslara  yaxşı  tanış  olan,- "xarakter millidirsə, deməli, o, yaşarıdır, heç vaxt "ölümə məhkum" ola bilməz, yox,əgər "ölümə məhkum"dursa, onda milli deyil",- tezisini  xatırlatmaq   istəyirəm. Bu  mülahizə bizə həm də o fikri  təlqin edir ki, cəmiyyətin ən dəyərli  sərvəti elə insan özüdür. Bir xalqın sərvəti  bu sosial mühitin içində  yetişən, elə  onun özündən var olan şəxsiyyətlərdir. Bu şəxsiyyətlər isə elmin və mədəniyyətin inkişafına xidmət edən  insanlardır. Yaşadığımız mürəkkəb və ziddiyyətli epoxada meydana  çıxan bu insanların milli-mənəvi tərəqqidə yeri və rolu bəzi məqamlarda subyektiv müdaxilə, süni şişirtmə, yersiz və əsassız qiymətlər "bolluğ"u ilə müşayiət olunur. Lakin   bu həqiqi elm təmsilçilərinin dəyərini heç vaxt aşağı salmayıb. Humanitar fikrimiz son onilliklərdə    "şüarlarla", populist mülahizələrlə  "zəngin"  olsa da , elmi mühitdə həqiqi axtarışlarda olan Təyyar Salamoğlu kimi nadir istedada malik mütəfəkkirlərin  elm və əxlaq dərslərinə qayıtmaq, öyrənmək, bu sərvətin novatorluğunu müəyyənləşdirmək, ənənə yaratmaq gücünü qorumaq zərurətə çevrilir.

Alim özünəməxsus  düşüncədən qidalanan  üslub,  fikrin ifadə tərzindəki elmilik, ədəbi fakta, prosesə yanaşmada nümayiş etdirdiyi obyektivlik, elmi-analitik təhlil bacarığı sayəsində bədii-estetik fikri  ədəbi meyl və axtarışlarla zənginləşdirir. O, kitabları yaratdıqca kitablar da onu yaradır. Çünki  65  il  əvvəl dünyaya  hələ  yolu, gələcəyi  naməlum  bir insan  gəlmişdisə, məhz  35 il əvvəl    nəşr  olunan  ilk  kitabı  ilə  ədəbiyyatşünaslıq  elmində bir  alim  öz ilk  addımlarını atdı. Və  elmimizə "Pedaqoji mühit və uşaq ədəbiyyatı" ( M.Məmmədov, Y.Babayevlə birgə. 1992 ) kitabı ilə birgə  yeni  bir imza  daxil oldu. Həmin vaxtdan etibarən bütün bu  keçən   bir qərinədən çox müddətdə   alimin  qələmi  susmayıb, onun  özünün və  yaratdıqlarının taleyi, pedaqoji  fəaliyyəti   bir  an  da olsun  xalqın, vətənin taleyindən ayrı dərk olunmayıb.  Milli müstəqillik dönəmindən başlayaraq elmi tədqiqatlar aparan alim  təzə metodoloji baxış, bədii materiala yeni nəzəri prinsip və tələblərlə yanaşmaq ehtiyacından doğan "Yenidən oxu" konsepsiyasını yaradır və bütün axtarışlarına bu konsepsiyanın təməl prinsipləri ilə həyata keçirdiyi möhkəm bir zəmin formalaşdırır. Bu zəmin üzərində Təyyar Salamoğlunun  ilk monoqrafiyasından sonra  "Faciəli talelər (Azərbaycan mühacirət və repressiya şeirinə dair portret-oçerklər)" (1998), "Müasir Azərbaycan romanı: janr təkamülü (XX əsrin 80-ci illəri)" (2007), "Ən yeni Azərbaycan ədəbiyyatı məsələləri" (2008), "Tarixi və cağdaş ədəbi prosesə dair araşdırmalar" (2009) kitabları ardıcıl olaraq işıq üzü görür.

Milli roman haqqında  fundamental araşdırmalarının nəticələri isə  "Müasir Azərbaycan romanının poetikası (XX əsrin 80-ci illəri)" (2008)  monoqrafiyasında ortaya qoyulur. Müəllif burada konseptuallığı ilə fərqlənən,  müasir ədəbiyyatşünaslıq təfəkkürü ilə səsləşən qənaətlərini elmi-nəzəri düşüncə müstəvisinə yönəldərək  roman poetikası ilə bağlı özünün məxsusi baxış bucağını ifadə edir. Müəllif Azərbaycan romanının keçdiyi tarixi inkişaf yolunu dərindən araşdırmış  və janrın poetikasını tarixilik və müasirlik kontekstində lokal müstəvidən qlobal müstəviyə çıxarmağa nail olur. Az sonra  nəşr etdirdiyi "Ədəbi tənqid tarixinə dair portret-oçerklər" (2011) əsəri  T.Salamoğlunun  intellektual düşüncə tərzinə malik olan ədəbiyyatşünas-tənqidçi obrazını bütövləşdirir. Bu elmi xarakter onun estetik zövqündə, bədii dünyaduyumunda və təhlil üslubunda bir daha  özünü aydın şəkildə göstərir. Onuncu illər alimin elmi yaradıcılığının çox məhsuldar dövrüdür. Ard-arda  "Müasir  Azərbaycan ədəbiyyatı"(2012) ),"Ədəbi tənqid tarixinə dair portret-oçerklər"(2014), "İsmayıl Şıxlının bədii nəsri" (2014), "Mirzə Ələkbər Sabirin milli intibah idealı" (2015), "Qarlı aşırım"dan keçən yollar" (2016), "Mir Cəlal nəsri və müasirlik" (2018) kitabları nəşr olunb elmi-ictimaiyyətə təqdim edilir. "Azərbaycan ədəbiyyatının müasir problemləri"(2014) kitabında isə ədəbiyyat tarixinə, çağdaş ədəbi prosesə baxışlarını, həm də publisistik düşüncələrini ifadə etdiyi materiallar toplanıb. Bu çoxsaylı elmi yaradıcılıq məhsullarını birləşdirən əsaslı cəhət  ondan ibarətdir ki, professorun  vardığı düşüncə hüdudları, qeyri-adi fəhminin gücü ona təqib etdiyi  məsələlərə hadisələrin fövqündən baxmağa imkan verir.  Müxtəlif mövzulu tədqiqat istiqamətlərini  özündə ehtiva edən bu elmi-metodoloji vəsaitlərdə  alim ədəbiyyatşünaslıq və tənqidin  problemlərini yüksək elmi-nəzəri mövqedən təhlilə çəkir, onlardan milli ədəbi-mədəni şüurun spesifik hadisəsi kimi bəhs açır. Ədəbiyyatşünas alimin  "Azərbaycan ədəbiyyatı: mübahisələr, həqiqətlər" (2016) ,"Azərbaycan tənqidi realizminin estetikası" (2018), "XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəlləri Azərbaycan ədəbiyyatının aktual problemləri" (2021) kitabları   Azərbaycan ədəbi-nəzəri fikrinin ən sanballı nümunələrindən sayılır. Bu kitablarda yer alan  Azərbaycan ədəbiyyatı nümunələrinin elmi- nəzəri şərhi  milli bədii düşüncənin nailiyyətlərini bəşəri ideallarla vəhdətdə, qarşılıqlı əlaqədə götürməyi tələb və tövsiyə edir.

Tənqid tariximizi ardıcıl araşdırmış, ədəbiyyatşünaslığımızın və tənqidimizin nəzəri-metodoloji inkişaf mərhələlərini dərindən öyrənib, onun aktual  problemlərini şərh edən alimin  estetik zövqü, ədəbi faktı, nümunəni bədii fikrin yarandığı tarixi  dövrün fonunda qiymətləndirmək istedadı  heyrət və qibtə doğurur. Ədəbiyyatımızın elə sanballı nümunəsi yoxdur ki, professor Təyyar Salamoğlunun  diqqətindən kənarda qalsın. Milli mənəviyyata yanaşmada tarixi vətəndaşlıq tutumu, onun müasir siyasi-ictimai mənası Təyyar müəllim üçün həmişə önəmli olub.

İsmayıl Hikmətin 1928-ci ildə yazdığı "Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi"             ikicildliyini (Yədulla Dadaşlı ilə birlikdə) əski əlifbadan  transliterasiya etməsi və 2022-ci ildə kitab halında nəşr etdirməsi Təyyar müəllimin  Azərbaycan ədəbiyyatşünaslığına verdiyi ən böyük töhfələrdən hesab olur. Ümumən humanitar düşüncənin ciddi metodoloji problemlər qarşısında dayanması fikrinin  ortaya qoyulduğu "Ön söz"də İslam və türk dəyərləri, onların şərtləndirdiyi bədii-estetik amillər fonunda ədəbiyyat tariximizi yenidən araşdırmaq zərurətinə dair konseptual fikirlər İsmayıl Hikmətin tədqiqatlarını tamamlayaraq XIII-XVII əsrləri əhatə edən elmi araşdırmaların yeni istiqamət almasına rəvac verdiyi üçün qiymətlidir.Yüz ilə yaxın bir müddətdə  müxtəlif səbəblərdən, tək-tək əsərlərdə adının keçməsini hesaba qatmasaq, əsasən,   oxuculara naməlum qalmış  fundamental araşdırmanın kütləvi oxucunun ixtiyarına verilməsi nə tez-tez rast gəlinən hadisə, nə də hər kəsin öhdəsindən gələcəyi iş deyil.

""Qarlı aşırım"ın tənqid variantları"(2024) monoqrafiyası isə ustadımla birlikdə  həmmüəllif olaraq  yazdığımız  onun 25-ci,  mənim isə ilk kitabımdır. Bu kitab tənqidçi olaraq ustadi-əzimin izi ilə  ilk  böyük addımımın  ifadəsi kimi mənim üçün xüsusi anlam kəsb edir.  Hiss etdiyim qürur və məsuliyyəti həmin kitabda yer alan "Professor Təyyar Salamoğlunun "Yenidən oxu" konsepsiyası" adlı yazımda ifadə etməyə çalışmışam.

İstər "XIX əsrin sonu, XX əsrin əvvəlləri Azərbaycan ədəbiyyatının aktual problemləri" kitabı, istərsə də  ""Qarlı aşırım"ın tənqid variantları" monoqrafiyası, eləcə də Təyyar müəllimin onlarca digər konseptual tədqiqat əsərlərinin oxusundan bir qənaət hasil olur: alim    yalnız ədəbiyyatın tarixini deyil, həm də insanlığın tarixini, onun mənəvi-ədəbi irsdə kodlaşan  dəyərlərini milli sərvət kimi reablitasiya edib xalqa, yaddaşa ötürmək missiyasını yerinə yetirir. Tənqidçi-alimdən  ötrü  emosional  yaddaş  heç  də tarix  kitablarından  və onların göstərdiyi  dəqiq  xronoloji tarixdən geri  qalmır. Bədii ədəbiyyat elə tarixin özü qədər  vacibdir.

Öz erudisiyası, elmi fəhmi, nadir təhlil üsulu ilə seçilən  tənqidçi-alim  tarix baxımından olmasa da, ruhu baxımından oxucunu eyni ovqata kökləyən  bədii əsərlərdəki  sovet ədəbiyyatşünaslığının  həqiqi qiymətini vermədiyi milli tale və ideal uğrunda mübarizənin  qəhrəmanları  olan  Cahandar ağanın  ( İ.Şıxlı"Dəli kür") da , Böyük  bəyin (İ.Əfəndiyev "Mahnı dağlarda qaldı") də, Kərbəlayı İsmayılın (F.Kərimzadə "Qarlı aşırım") da mənəvi müdafiəçisinə çevrilmiş, qələminin dalğasına sarılıb  mübarizəyə qalxaraq ədəbiyyat tənqidçisi obrazı ilə yanaşı  milli təəssübkeş, əsl vətəndaş mövqeyini    ifadə etmişdir. Alim bədii mətn həqiqətlərinə söykənərək sübut etmişdir ki, Kərbəlayı İsmayıl da, Böyük bəy  də, Cahandar ağa da ölümə məhkumluğun yox, eyni ideologiyanın yaratdığı "sinfi mübarizə" adlı illətin diktəsilə   ölümə məhkum edilmənin aqibətini yaşayır. Bütün bunları yazarkən həm də düşünürəm ki, sovet ədəbiyyatşünaslığının hördüyü qalın divarları uçurub yerində yenisini inşa etmək kifayət qədər əzablı və ağrılı bir işdir (O, böyük ədibimiz Mir Cəlalla bağlı monoqrafiyasında aşağıdakı fikri heç bir tərəddüd etmədən ədəbi dövriyyəyə buraxır: "Bizim ədəbiyyatımızla ədəbiyyatşünaslığımız arasında sovet rejiminin ədəbiyyat siyasəti Cin səddi kimi dayanır"). Lakin alimin həm yazıılı, həm də şifahi nitqində onun bu əzablı işi nə qədər zövqlə həyata keçirdiyi aydın sezilir. Demək ki, insan çəkdiyi iztirabın nisbətində zövq alar; nə qədər ac olsa,   yeməkdən  , nə qədər yorğun olsa,  dincəlməkdən, nə qədər axtarsa, o qədər tapmaqdan zövq alar.

Keçmiş dövr  professor  Təyyar  Salamoğlu  qələmində süzgəcdən keçirilir və gələcəyə, gələcək nəsillərə ötürülür. Azərbaycan mədəniyyətinin, ədəbiyyatının, elminin keçdiyi inkişaf yolları tənqidçi -alimin  qələmində əsrarəngiz bir dünya kimi gözlərimiz önündə canlanır. Onun elmi  əsərləri  dövrün, epoxanın, son əsrlərin bədii mətnlərdə yatan  həqiqətlərini cəm halında, kitab şəklində oxucuya təqdim edir. Bütün elmi kitabları  onun gələcək nəsillərə, gələcəkdə yaşayacaq insanlara əmanətidir, ərməğanıdır. 

Ustad, əsasən, XIX əsrin sonu və XX əsrin bütün onilliklərinin ədəbi-bədii təsərrüfatını tədqiqata cəlb etməsinə baxmayaraq , eyni zamanda, yaşadığımız dövrün də ədəbi prosesi ilə sıx bağlıdır. Ədəbiyyatşünas və tənqidçi Təyyar Salamoğlu Azərbaycan ədəbiyyatının yalnız tədqi­qatçısı deyil, həm də təbliğatçısıdır. Ədəbiyyat canlı  bir prosesdir. Ədəbi tənqid  isə bütün vəziyyətlərdə ədəbi prosesin, böyük ədəbiyyatın yol yoldaşıdır. Ona görə də mühitə, bədii düşüncə materiallarına fəal tənqidçi mövqeyinin nümayişi, eləcə də tənqidin bədiiliyə və reallığa münasibəti ən önəmli məsələdir . O, ədəbi  tənqidimizin müasir inkişaf meyllərini işıqlandırarkən bədii ədəbiyyatımıza  bələdçilik etmək missiyasını da yerinə yetirmiş olur.

Bu ilin mart ayında işıq üzü görən  "Müstəqillik dövrü Azərbaycan ədəbiyyatı" (2025) kitabının  elmi-ədəbi  mühitdə    maraq doğuracağını, həm də  öz  layiqli  qiymətini alacağını düşünürük. Bu kitabda yer alan yazıları  yeni metodoloji prinsiplərlə qələmə alınmış ədəbiyyat tarixi də adlandırmaq olar. Kitabda yeni ədəbiyyat tarixi yaratmağın nəzəri eskizləri ilə yanaşı, davam etməkdə olan müstəqillik dönəmi tarixi, onun ədəbi-estetik və ictimai-fəlsəfi mərhələlərini, bədii-poetik keçidlərini izləməyə imkan verən məqamlar, müşahidələr və ümumiləşdirmələr yer alır.

Bir zamanlar böyük yazıçı-alim  İsmayıl Şıxlı tənqidçiləri üç qrupa  ayırırdı. Birinci qrupa aid edilən  "... tənqidçilərimizin bir qismi həyatda baş verən ictimai-siyasi prosesləri izləyir, yazıçı ilə bərabər yanır, ədəbi prosesə qaynayıb-qarışaraq, onun qüsurlarına qəzəblənir, müvəffəqiyyətlərinə sevinir, müsbət cəhətlərin inkişaf və istiqamətləndirilməsinə çalışır. Bu cür tənqid yüksək nəzəri səviyyədə olmaqla bərabər vətəndaşlıq ehtirası ilə daha da zənginləşir". İsmayıl Şıxlıya görə, "ikinci qrup tənqidçilər adi seyrçilərdir. Onları ədəbi prosesdəki problemlərdən daha çox meydana gələn əsərlərin miqdarı maraqlandırır. Bu cür tənqidçilər hesablayıcı maşın kimi hər şeyi qeyd edir, bütün yazıçılar, bütün əsərlər haqqında eyni soyuqqanlıqla, eyni qəliblərlə, standart və şablon ifadələrlə soyuq mühakimələr söyləyirlər. Bu cür tənqidin nə müəllifə, nə də ədəbi prosesə xeyri var". Görkəmli ədibə görə  "... üçüncü qrup tənqidçilər də var ki, bunları bədii yaradıcılığın ümdə məsələləri yox, yazıçının avtoriteti maraqlandırır. Bu cür tənqidçilər yalnız ədəbi avtoritetlərə xidmət etməyə cəhd göstərir və bu ədəbi avtoritetlərin ən zəif əsərlərini belə şedevr kimi qiymətləndirirlər. Bunun da nəticəsində yalançı təriflər və yaltaq tənqidlər yaranır. Beləliklə də saxta etalonlar, toxunulmaz "müqəddəslər" meydana çıxır". Görkəmli  yazıçının tənqidlə bağlı təlaşı  bizə bunları deməyə əsas verir ki, getdikcə əlvanlığını itirib boz rəng alan, əqidəsizlik  , etibarsızlıq,  mənəviyyatsızlıq sindromuna düçar olan   dünyamızda  daha çox həqiqi ziyalıya və ziyalılığa ehtiyacımız var!  Təyyar müəllim özünün də çox sevdiyi müəlliminin - böyük ziyalının ümidlərini doğruldan xələfi,  günümüzün işıqlı insanlarındandır! Tərəddüd etmədən deyə bilərik ki, o, İ.Şıxlı təsnifatının birinci qrupunda yer alır.

Yaradı­cılığının kamillik, müdriklik , məhsuldar dövrünü yaşayan,  Azərbaycan tənqidi, ədəbiyyatşünaslığı, milli ictimai fikrinə töhfə dəyərində
 çoxcəhətli elmi axtarışlarını inamla davam etdirən Təyyar Salamoğlunun 65 illik şərəfli ömür yolunun daha  da uzanmasını  uca Yaradandan təmənna edərək  dərin duyğularla dilə gətirir, sağlam ruhla   yeni-yeni yaradıcılıq uğurları arzulayıram!

MƏHRUX DÖVLƏTZADƏ

 Filologiya üzrə fəlsəfə doktoru

ADPU-nun müəllimi

Təklifinizi, şikayətinizi bizə yazın. Sizi dinlərik. 055 634 88 31